U.S. Online Advertising Market 2011
Zahlen für die Entwicklung des Online Werbemarktes in den USA für die nächsten 4 Jahre. Der Anteil an den gesamten Werbausgaben steigt von 7,5 auf 15%.
Among the factors driving this continued growth, according to the research:
* Increased online audiences (at least 76 percent of U.S. households now have internet access, and adoption will outpace population growth in the next five years)
* The development of new types of advertising
* The creation of new publisher business models that help sell interactive advertising
Die Lücke zwischen Werbeausgaben und Mediennutzung ist immer noch sehr groß. Faktisch ein lukrativer Markt mit viel Potenzial nach oben. Online Werbung lohnt immer noch, vor allem wenn man prozentual stärker wirbt als die Konkurrenz. Vielleicht gleich in Verbindung mit Radio? Da sind die Zahlen ähnlich.
Dazu gibt es noch einige Vorraussagen der Yankee Group:
* Search will get bigger before it gets smaller; it accounted for 40 percent of 2006 online advertising and is forecast to grow to nearly 50 percent before its share shrinks.
* Don't say good-bye to the „dancing cowboys“ animated ads yet. Such low-CPM (cost per thousand) ads will continue to drive much of the revenue growth even as high-CPM brand advertisers shift their budgets online.
* Privacy will remain a sticking point with users.
* Social networks will merge into the media fabric (though questions remain whether they are the cornerstone of digital media or the „better mousetrap“ of the ad server business).
>> via Media Buyer Planner: U.S. Online Advertising Market to Reach $50B in 2011