Regeln für Social Media Optimization

Auf­grund des gest­ri­gen Ein­tra­ges war ich kurz auf Recher­che und tra­ge zusam­men, was der­zeit an Regeln für SMO gesam­melt wurde.

Die Defi­ni­ti­on :

„Social Media Opti­miz­a­ti­on — SMO (defi­ni­ti­on) Imple­ment chan­ges to opti­mi­ze a site so that it is more easi­ly lin­ked to, more high­ly visi­ble in social media sear­ches on cus­tom search engi­nes (such as Tech­nora­ti), and more fre­quent­ly inclu­ded in rele­vant posts on blogs, pod­casts and vlogs. — Rohit Bhar­ga­va

Alles in allem also eine sehr tech­ni­sche Defi­ni­ti­on, viel­leicht eher eine Beschrei­bung. Da kommt eben jemand aus dem Bereich SEO, des­sen Maß­nah­men für Ser­ver sind, nicht für Men­schen. Die­sen Ansatz für sozia­le Sys­te­me zu benut­zen, ist läs­sig, fahrlässig. 

Die Regeln :

1. Incre­a­se your linkability
2. Make tag­ging and book­mar­king easy
3. Reward inbound links
4. Help your con­tent travel
5. Encou­ra­ge the mashup
6. Be a User Resour­ce, even if it does­n’t help you
7. Reward hel­pful and valu­able users
8. Participate
9. Know how to tar­get your audience
10. Crea­te content
11. Be real
12. Don’t for­get your roots, be humble
13. Don’t be afraid to try new things, stay fresh
14. Deve­lop a SMO strategy
15. Choo­se your SMO tac­tics wisely
16. Make SMO part of your pro­cess and best practices 

beim Search Engi­ne Jour­nal wur­den die Regeln etwas aus­führ­li­cher beschrieben :
1. Incre­a­se your lin­ka­bi­li­ty : Think blogs, con­tent, aggre­ga­ti­on & linkbait.

2. Make tag­ging and book­mar­king easy : Inclu­de calls to action for users to tag, book­mark and Digg your stuff. I’d sug­gest the Socia­ble Plugin if you have a Wor­d­Press powe­red blog.

3. Reward inbound links : List blogs which link back to you via per­ma­links, track­backs or recent­ly lin­king blogs (like the Yahoo & Goog­le blogs do).

4. Help your con­tent tra­vel : Con­tent diver­si­fi­ca­ti­on can lead to mobi­li­ty of your con­tent bey­ond the browser.

5. Encou­ra­ge the mas­hup : Let others use your con­tent or tools to pro­du­ce some­thing a bit dif­fe­rent or out­side of the box with your stuff, even RSS.

6. Be a User Resour­ce, even if it doesn’t help you : Add value and out­bound links, even if it doesn’t help in the short term, it will in the long.

7. Reward hel­pful and valu­able users : Give your con­tri­bu­tors and rea­ders the reco­gni­ti­on they deserve.

8. Par­ti­ci­pa­te : Get in the­re and get invol­ved in the dis­cus­sions going on among the blogs and sites of others, and do it orga­ni­cal­ly. Earn your rep on Digg.com, don’t try and for­ce it.

9. Know how to tar­get your audi­ence : Under­stand your appeal and tho­se peop­le you wish to attract.

10. Crea­te con­tent : A litt­le bit of rules 1 & 4 here, but the under­ly­ing mes­sa­ge is know the form of con­tent working for you.

11. Be real : Trans­pa­ren­cy pays off and no one likes a fake.

12. Don’t for­get your roots, be hum­ble : Some­ti­mes it can be easy to get car­ri­ed away being a Blog­Star or indus­try tal­king head. Remem­ber tho­se who hel­ped you along the way, and that respect will help all involved.

13. Don’t be afraid to try new things, stay fresh : Social Media is chan­ging and mor­phing by the minu­te, keep up on new tools, pro­ducts and chal­len­ges in your social sphere.

» die ursprüng­li­che Dis­kus­si­on
» mit­ma­chen auf Wiki — SocialMediaOptimization

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