– U.S. companies will spend $40 million in 2008 ($15 in 2007)
– to create, promote and distribute
– 69 million adults + 15 million teens will be using social network sites in 2008
– equivalent of 43.5 percent of the adult and 77 percent of the teen internet populations
– nearly 15,000 applications have been developed
– some 100,000 developers are working on widgets and applications worldwide
– Widgets spending will account for just 2.5 percent of total U.S. online social network ad spending in 2008
– up from 1.6 percent in 2007
– Total U.S. online social-networking ad spend is forecast to reach $1.56 billion in 2008 – up 70 percent from 2007 ($920 million)

Unternehmen, die ein Widget mit 1 Mill. Installationen und enormen Potenzial nach oben sponsorn möchten, können sich bei mir melden.

>> Media Buyer Planner: Widgets to Wiggle into Budgets

Zum gleichen Thema

(Leser: 3.429)   Getagged mit
 

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht.

Marke: Arten und Typen
Marke modern gedacht:
  • Soziale Werte & Konstrukte als Basis.
  • Differenzierung der Branchen und Ihrer Marken.
  • Markenstärke neu beschrieben.
Vortrag: Mobile Marketing
Die Präsentation hat drei Schwerpunkte:
  • BestOf der intern. Marktzahlen aus 9 Monaten 2011
  • Grundlagen: Wann lohnt sich eine App?
  • Überblick zu den Entwicklungen
Studie: B2B im Social Web
Die Studie beinhaltet:
  • vier ausgewählte Praxisbeispiele,
  • das wichtigste aus internationalen Studien und
  • Empfehlungen für B2B - Unternehmen.