U.S. Online Advertising Market 2011

Zah­len für die Ent­wick­lung des Online Wer­be­mark­tes in den USA für die nächs­ten 4 Jah­re. Der Anteil an den gesam­ten Wer­baus­ga­ben steigt von 7,5 auf 15%.

Among the fac­tors dri­ving this con­ti­nued growth, accord­ing to the rese­arch:
* Increa­sed online audi­en­ces (at least 76 per­cent of U.S. hou­se­holds now have inter­net access, and adop­ti­on will out­pace popu­la­ti­on growth in the next five years)
* The deve­lop­ment of new types of adver­ti­sing
* The crea­ti­on of new publisher busi­ness models that help sell inter­ac­tive adver­ti­sing

Die Lücke zwi­schen Wer­be­aus­ga­ben und Medi­en­nut­zung ist immer noch sehr groß. Fak­tisch ein lukra­ti­ver Markt mit viel Poten­zi­al nach oben. Online Wer­bung lohnt immer noch, vor allem wenn man pro­zen­tu­al stär­ker wirbt als die Kon­kur­renz. Viel­leicht gleich in Ver­bin­dung mit Radio? Da sind die Zah­len ähn­lich.
Dazu gibt es noch eini­ge Vorraus­sa­gen der Yan­kee Group:
* Search will get big­ger befo­re it gets smal­ler; it accoun­ted for 40 per­cent of 2006 online adver­ti­sing and is fore­cast to grow to near­ly 50 per­cent befo­re its sha­re shrinks.
* Don’t say good-bye to the “dan­cing cow­boys” ani­ma­ted ads yet. Such low-CPM (cost per thousand) ads will con­ti­nue to dri­ve much of the reve­nue growth even as high-CPM brand adver­ti­sers shift their bud­gets online.
* Pri­va­cy will remain a sti­cking point with users.
* Soci­al net­works will mer­ge into the media fabric (though ques­ti­ons remain whe­ther they are the cor­nerstone of digi­tal media or the “bet­ter mou­se­trap” of the ad ser­ver busi­ness).

» via Media Buy­er Plan­ner: U.S. Online Adver­ti­sing Mar­ket to Reach $50B in 2011

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