Marketing is the shared process to manage an offers PoC.
(Points of Communication).

As part of the discussion at Forrester I thought about the term Marketing for some days and would love to add this definition.

Replay to the discussion: It's not „art“ because art is without purpose. Marketing is management anyway because it forces everything that better sales (increased prices, volume, time-on-market).
I don't think it is an „act“ because this sounds static. I think „process“ is better to understand changes over time. Shared means to understand that marketing is collaborative and interactive (team, communities). This includes the activities of Prosumer as well!
PoC means every contact (including with the offer itself) is in the end communication. Offer stands for products, services, ideas. Btw, now it's ten words ;-)

Love to hear about your ideas!

>> Web strategy with Jeremiah: A Definition of Marketing in Nine Words

Zum gleichen Thema

(Leser: 4.561)   Getagged mit
 

One Response to A Definition of Marketing

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht.

Marke: Arten und Typen
Marke modern gedacht:
  • Soziale Werte & Konstrukte als Basis.
  • Differenzierung der Branchen und Ihrer Marken.
  • Markenstärke neu beschrieben.
Vortrag: Mobile Marketing
Die Präsentation hat drei Schwerpunkte:
  • BestOf der intern. Marktzahlen aus 9 Monaten 2011
  • Grundlagen: Wann lohnt sich eine App?
  • Überblick zu den Entwicklungen
Studie: B2B im Social Web
Die Studie beinhaltet:
  • vier ausgewählte Praxisbeispiele,
  • das wichtigste aus internationalen Studien und
  • Empfehlungen für B2B - Unternehmen.